Urheiluseurojen varainhankinta

Urheiluseurojen ja -joukkueiden varainhankinta tulee usein ajankohtaiseksi tulevien turnausmatkojen lähestyessä. Osa urheiluseuroista rahoittaa varainhankinnalla myös yleistä toimintaansa, kausimaksuja ja harjoitteluvuoroja. Tästä artikkelista löydät vinkkejä lähes 30 vuoden kokemuksemme myötä, miten urheiluseurojen varainhankinta onnistuu mahdollisimman hyvin. Eli siis niin, että saatte kerättyä mahdollisimman paljon rahaa urheiluseurallenne!

Varainkeruu joukkueille ja seuroille tuottaa tuotteidemme avulla keskimäärin 1 200 € per kampanja.

Tässä viisi tärkeintä vinkkiä onnistuneeseen kampanjaan.

1) Valitkaa vastuuhenkilö urheiluseuran varainhankintaan

Oikeastaan kaikista tärkeintä urheiluseurojen varainhankintakampanjassa on se, että valitsette yhden selkeän vastuuhenkilön. Se voi olla joukkueenjohtaja, valmentaja tai miksei joku vanhemmista. Ilman selkeää vastuuhenkilöä varainhankintakampanja tuottaa poikkeuksetta heikomman tuloksen, koska kukaan ei johda kampanjaa. Tällöin kampanjan eteneminen on epäselvää, suunnitelmallisuus puuttuu ja kaikki tekevät vähän mitä sattuu ja osa ei sitäkään.

Vastuuhenkilön tehtävä on hoitaa viestintä meidän ja urheiluseuranne välillä sekä johtaa kampanjaa teidän päädyssänne. Vastuuhenkilönä oleminen ei siis vie muutamaa tuntia enempää aikaa kampanjan aikana. Vastuuhenkilö saa myös palkinnoksi 50 € arvoiset GreenGo-huopatossut haluamassaan värissä, mikäli urheiluseuranne myy tuotteita yli 1 000 € arvosta.

Jos sinä suunnittelet olevasi ryhmänne vastuuhenkilö, niin tilaa ilmainen tutustumispaketti. Tutustumispaketti sisältää tuotenäytteitä sekä myyntivinkkejä onnistuneeseen urheiluseurojen varainhankintaan.

2) Asettakaa rahallinen tavoite ja suunnitelma urheiluseuran varainhankinnalle

Ilman tavoitetta suurin osa alisuorittaa. Tavoitteen ei kannata olla kuitenkaan liian korkea, ettei se lannista. Sopivan tavoitteen voit laskea esimerkiksi alempaa sivuiltamme löytyvällä laskurilla. Olemme myös luoneet suuren suosion saavuttaneen bonusmallin, joka motivoi myyjiä entisestään varainhankinnan tekemiseen.

Jokainen myyjä saa ilmaisen palkinnon riippuen myyntimäärästään.

25
150
1125 €

Tavoitteen lisäksi suunnitelmallisuus on tärkeää: milloin urheiluseuranne varainhankinta alkaa ja milloin se pitää olla tehtynä? Ilman selkeää aloitusta ja lopetusta kampanja venyy ja osa ei ehdi edes aloittamaan. Useimmat valitsevat kampanja-ajaksi 2-3 viikkoa, jonka aikana urheiluseuran varainhankinta tulee tehdä.

3) Asettukaa hetkeksi toisten saappaisiin

Muista, että isoissa urheiluseuroissa on hyvin paljon erilaisia ja eri lähtökohdista tulevia perheitä. Yhden lapsen perhe ei ehkä ole lähdössä urheluseuran varainhankintaan niin innokkaasti kuin yksinhuoltaja, jolla on useita lapsia ja heidän luokkaretkensä ja turnausmatkansa maksettavanaan. Siksi on erittäin tärkeää asettua toisten ihmisten saappaisiin ja miettiä, että urheiluseuran varainhankinta voi olla toiselle lapselle ainoa keino päästä mukaan turnausmatkalle tai jatkaa harrastusta.

4) Urheiluseurojen varainhankinnassa ei kannata ottaa riskejä

Valitkaa sellainen malli joukkueenne varainhankintaan, jossa teidän ei tarvitse sijoittaa rahaa tuotteisiin. Meidän toimintamallissamme tämä tarkoittaa sitä, että luomme teille myyntitilin. Myyjät keräävät ensin tilaukset ostajilta, jonka jälkeen lähetämme tuotteet teille. Kun ostajat ovat maksaneet tilauksensa, niin te saatte pitää 30 % kaikkien tilausten loppusummasta. Näin te ette joudu sijoittamaan omaa rahaanne kertaakaan, joten urheiluseuran varainhankinta GreenGo-tuotteilla on 100 % riskitöntä.

Se on yksi useista syistä, miksi yli 10 000 urheiluseuraa ja luokkaa on toteuttanut varainhankinnan tuotteillamme.

5) Valitkaa sellainen varainhankinnan tuote, jota ihmiset haluavat ostaa

Usein ostajat ovat lähipiirinne ihmisiä: sukulaisia, ystäviä, naapureita tai työkavereita. Kukapa haluaisi myydä tällaisille läheisille henkilöille huonoja tuotteita? Ei kukaan! Siksi urheluseuran varainhankinta on kaikista mukavinta silloin, kun myymänne tuote on sellainen, jota kaikki tarvitsevat. Esimerkki tällaisesta tuotteesta ovat Suomessa valmistetut ja huippulaadukkaat GreenGo-sukat. Sukkamme ovat itseasiassa niin haluttuja, että päätimme avata niiden myyntiä varten erillisen verkkokaupan.

Jos mietit, miten sukka voi olla huippulaadukas, niin tässä muutama pointti. Valmistamme sukkamme Oriveden tehtaassamme laadukkaista ja hengittävistä materiaaleista. Lisäksi sukkiemme kokotaulukko on normaalia ”tiheämpi”. Jos tavallisissa markettisukissa yhden sukan koko on 37-42, niin meidän kokomme ovat paljon tarkempia. Esimerkkinä 37-38. Tällöin sukka istuu jalkaan paljon paremmin kuin sellainen sukka, joka sopii kuudelle eri kokoiselle jalalle, kuten 37-42 -koon sukka.

Kiinnostuitko urheiluseuran varainhankinnasta? Helpoin seuraava steppi on tilata maksuton tutustumispaketti täältä. Se ei sido sinua mihinkään!

Jos haluat vielä lisäinfoa, niin tutustu varainhankintaan urheiluseuroille täältä.

Kirjoita kommentti