5 syytä miksi hän ei halua osallistua varainhankintaprojektiin (ja vastaukset niihin)

Sanotaan se suoraan: jotkut eivät halua osallistua varainhankintaprojekteihin.

Varainhankinta tuntuu olevan punainen vaate joillekin. Varainkeruuprojektia vastustavat ihmiset saattavat esittää erilaisia vastalauseita ja syitä, miksi he eivät halua osallistua. Kun vastaat näihin syihin, on tärkeää säilyttää positiivinen ja ymmärtäväinen asenne. Kuuntele, tunnusta huolenaiheet ja tarjoa kannustusta ja ratkaisuja, jotka voivat muuttaa mielipiteitä ja innostaa ihmisiä osallistumaan varainhankintaprojektiin.

Tässä on viisi yleistä väittämää sekä ehdotuksia, miten niihin voi vastata innostavasti ja pätevästi.

1. ”Minulla ei ole aikaa tähän.”

Vastaus: ”Ymmärrämme, että aikasi on arvokasta. Onneksi Jar-X:n varainhankintaprosessi on suunniteltu olemaan mahdollisimman vaivaton ja joustava. Voit osallistua omien aikataulujesi mukaisesti ja jopa pienellä panoksella on suuri merkitys. Voit osallistua yhteiseen projektiin lähettämällä muutaman viestin sähköpostitse tai Whatsapissa. Jokainen myyty tuote vie meitä lähemmäs tavoitettamme ja tukesi on arvokasta.”

2. ”En ole hyvä myymään.”

Vastaus: ”On täysin ymmärrettävää, että myyminen voi tuntua haastavalta, mutta tässä projektissa et ole yksin. Voit osallistua yhteiseen projektiin lasten ja nuorten hyväksi lähettämällä muutaman viestin ilmaiseksi sähköpostitse tai Whatsapissa. Se ei vaadi myyntitaitoja – tuotteet myyvät itse itsensä. Tarjoamme vinkkejä ja tukea myyntiprosessiin ja monille ihmisille riittää tieto siitä, että he tukevat lasten ja nuorten hyvinvointia. Muista, että kyse on enemmän yhteisön auttamisesta kuin perinteisestä myynnistä.”

3. ”En tunne ketään, jolle voisin myydä.”

Vastaus: ”Varainhankinnassa on kyse myös uusien yhteyksien luomisesta. Voit yllättyä siitä, kuinka moni työpaikallasi, naapurustossasi tai sosiaalisen median piirissäsi on valmis tukemaan hyvää syytä. Lisäksi tarjoamme helpon online-myyntialustan, joten voit jakaa linkin verkkokauppaan ilman, että sinun tarvitsee kohdata ihmisiä kasvokkain.”

4. ”Tuotteet ovat liian kalliita.”

Vastaus: ”Tuotteet ovat erittäin korkealaatuisia ja tarjoavat todellista arvoa ostajille. Lisäksi, kun ihmiset ymmärtävät, että heidän ostoksensa tukevat tärkeää tarkoitusta, hinta nähdään usein toissijaisena. Jokainen ostos on investointi yhteisömme hyvinvointiin.”

5. ”En usko, että varainhankinta todella auttaa.”

Vastaus: ”On tärkeää nähdä varainhankinnan suurempi kuva ja pitkän aikavälin vaikutukset. Jokainen projekti on askel kohti suurempaa tavoitetta, oli se sitten lasten kouluretki tai urheilujoukkueen varusteiden päivitys. Voimme tarjota esimerkkejä ja tuloksia aikaisemmista projekteista, jotka osoittavat konkreettisesti, miten varainhankinta on vaikuttanut positiivisesti. Yhdessä voimme tehdä merkittävän eron.”

Lopuksi

Muistathan, että tarkoitus ei ole ”käännyttää” ihmisiä tekemään asioita vastentahtoisesti, vaan antaa tietoa ja uusia näkökulmia.

Ehkä heillä on huonoja kokemuksia varainhankinnasta aiemmin, toisten yritysten tai tuotteiden kanssa? Näitä perusteluja voit käyttää ja saat heidät ehkä ymmärtämään, että varainhankintakampanja ei välttämättä vaadi paljonkaan aikaa ja vaivaa tai myyntitaitoja.

Loppujen lopuksi – lasten ja nuorten hyvinvoinnin puolesta tässä toimitaan, eikö niin?

Mietitkö varainhankintaa?

Lataa napakka oppaamme ja opit

  • mitkä tekijät ovat avaimia mahdollisimman helppoon varainhankintaan
  • miten varainhankinta onnistuu kotisohvalta
  • miten konkretisoit myynnin helppouden kampanjan myyjille
  • kauanko aikaa vie onnistunut varainhankintakampanja
  • miten muut ovat onnistuneet Jar-x:n kotimaisten sukkien myynnissä
  • miten itse järjestät helpon varainhankintakampanjan.

Kirjoita kommentti